Gå till innehåll

Centerpartiet Gävles valprogram – på lättläst svenska

Den här texten handlar om vad Centerpartiet tycker och vilka politiska förändringar vi vill göra i Gävle.

Vi vill skapa lösningar och ge hopp i en orolig tid.

Vi vill att Gävle ska vara en stark och levande plats – i alla delar av kommunen.

Vi vill att miljövänlig utveckling ska ge nya jobb, bra skolor och god omsorg.

Landsbygden ska vara levande och göra hela kommunen stark.

Centerpartiet i Gävle vill:

  • Säga ja till all fossilfri energi, som vindkraft och kärnkraft.
  • Sänka kommunens skatt så att det blir mer lönsamt att jobba här.
  • Skapa mer plats för uteserveringar och gågator.
  • Behålla skola och omsorg nära, även på landsbygden.
  • Servera mer lokal mat och mjölk i skolan och äldreomsorgen.
  • Bygga om staden så att den kan klara stormar och andra oväder.

Läs mer om våra förslag!

Prenumerera på
Centerpartiets nyhetsbrev!

Max 400 tecken
Max 400 tecken
Obligatorisk Ogiltig e-postadress