Ingrid Hultgren
Förtroendevald och kandiderar i höstens val till kommunfullmäktige i Vingåker.

Mer om Ingrid
Jag är textillärare och arbetar på Hansjö skolan i Vingåker och på Högsjö skola en dag i veckan.
Jag bor i Boda, Österåker och har gjort de senaste 34 åren.
Sedan cirka tio år tillbaka är jag aktiv i Svenska kyrkan i Västra Vingåker och Österåkers pastorat. Jag sjunger i kyrkokören i Österåker och är kyrkvärd i samma kyrka.
Varför blev du Centerpartist?
Eftersom jag aktivt började engagera mig i kyrkliga uppdrag, föll mitt val på Centerpartiet.
Vilka är dina hjärtefrågor?
En levande landsbygd borde vara Sveriges största tillgång, gröna näringar och eget företagande.
Vad är bäst med Vingåkersbygden?
Det bästa med Vingåkersbygden är närheten till allt, från människor och geografiskt i Sverige.
Några av Ingrids uppdrag
- Ledamot i barn- och utbildningsnämnden.
- Församlingsrådet i Österåker.
- Kyrkorådet och kyrkofullmäktige i Västra Vingåker och Österåkers pastorat.
- Ledamot i kretsstyrelsen för Centerpartiet i Vingåkersbygden.