• / Centerpartiets Partistämma 2017

Centerpartiets Partistämma 2017

Här kan du läsa allt om Centerpartiets Partistämma i Malmö 2017

Partistämman är Centerpartiets högsta beslutande organ och genomförs vartannat år.

Den 28 september till den 1 oktober är det äntligen dags för partistämma i Malmö och Skåne. Partistämman startar på torsdagen kl 11:00 med lunch, förhandlingarna inleds kl 12:00 och partistämman avslutas sedan kl 13:00 på söndagen. Partistämman är Centerpartiets största händelse och samlar ca 1000 centerpartister från hela Sverige. Här nedan kommer en första information. Vi hoppas att så många som möjligt kommer till Malmö för att påverka politiken, träffa centerpartister och ha några trevliga dagar i Skåne. Välkomna!

DELTAGARANMÄLAN

Alla som planerar att delta på partistämman behöver i förväg anmäla sig via ett anmälningsformulär på webben. Det gäller såväl stämmoombud som åhörare och personal m fl. Anmälningsformuläret nås via http://axacoair.se/go?7aFd9DsV

STÄMMOTEKNIK

Även på partistämman i Malmö kommer det att finnas ett digitalt stöd för att hantera yrkanden, talarlista, omröstningar mm. I år kommer varje ombudsplats utrustas med en läsplatta som används under förhandlingarna. Medlemmar som inte är ombud har yttrande- och yrkanderätt och kan då delta i förhandlingarna genom egen medhavd läsplatta. Mötessystemet stöder tyvärr inte androidenheter. Det kommer finnas fyra stationer där man kan logga in tillfälligt för att t.ex begära ordet eller lägga ett yrkande. Men dessa är endast tänkt att användas av tillfälliga besökare och kan inte användas under en längre tid av en enskild person.

STÄMMOHANDLINGAR

Som ett led i vårt miljöarbete och som en konsekvens av den utvecklade stämmotekniken kommer stämmohandlingarna enbart att distribueras som digitala, indexerade, PDF-dokument. Stämmohandlingarna kommer att skickas ut senast den 1 september.

UTFLYKTER OCH STUDIEBESÖK

För dig som inte hela tiden sitter i ombudsbänken kommer Centerpartiet i Skåne att erbjuda studiebesök och utflykter i och utanför Malmö. Bland annat besöks Skånes sydligaste udde Smygehuk, översta våningen på Turning Torso och Flädie Vingård. Se mer information om aktiviteter, tider och hur de bokas här.

BARNPASSNING

Under partistämman på Malmö Live erbjuds barnpassning till medföljande barn över 3 år. På hotellet har vi tillgång till en lokal som utrustas för många timmars rolig lek med pigga volontärer. För de som önskar erbjuds barnbord under partibanketten.

Tider:
Fredag 29/9 15 minuter innan förhandlingarna startar till kl 18:00 med lunchstängt
Lördag 30/9 15 minuter innan förhandlingarna startar till kl 17:00 med lunchstängt.
Söndag 1/10 15 minuter innan förhandlingarna startar till förhandlingarna avslutats.

För att vi ska kunna bemanna rätt (max 6 barn per vuxen) krävs föranmälan via anmälningsformuläret eller partstamma@centerpartiet.se

PARTIBANKETT

På lördag kväll är det dags för partistämmobankett, Centerpartiets största kalas. En trerättersmiddag med underhållning och efterföljande dans utlovas.

HAR DU FRÅGOR?

Vid eventuella frågor gällande din anmälan kontakta Madeleine Persson, Blick, madeleine@blick.se
Vid frågor om stämmoarrangemanget kontakta partistamma@centerpartiet.se eller 08-6173820.

Det finns inga artiklar att visa