Skriv på #tåguppropet

Visste du att Sverige är bland de sämsta i Europa när det gäller punktlighet för tågen? Under lång tid har underhållet varit eftersatt – med förseningar och inställda tåg som följd. Resenärer som inte kommer fram i tid, näringsliv som får svårare att fungera och pendlare vars vardagspussel inte går ihop . Dessutom drabbar det klimatet om fler tvingas välja bort tåget för att istället köra bil. Det här måste få ett stopp. Sverige måste satsa mer på en fungerande järnväg.

Tågen ska gå i tid!

Jag skriver under uppropet idag och tar ställning....

Ta ställning nu!
Någonting gick fel. Testa igen senare.

Vi hanterar de epostadresser vi samlar in enlighet med personuppgiftslagen.
E-postadressen är endast synlig för sidans administratör, och kommer ej spridas vidare till tredje part.
Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter

Bjud in dina vänner

Bjud in
Någonting gick fel. Testa igen senare.
Inbjudningar skickades!

Vi hanterar de epostadresser vi samlar in enlighet med personuppgiftslagen.
Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter

Så här ser utskicket ut:

Hej,

Någon av dina vänner vill tipsa dig om vår kampanj. Visste du att Sverige är bland de sämsta i Europa när det gäller punktlighet för tåg? Eftersom underhållet av järnvägen länge varit eftersatt är tågen alldeles för ofta sena eller inställda. Det drabbar framförallt de som bor utanför storstan och som är beroende av tåg för att ta sig till och från jobbet. Det här måste ändras, tågen ska gå i tid Jag har skrivit på för en satsning på järnvägen och bättre punktlighet för tågen.

Gör det du också.