#Skräpytor

Bild

De senaste veckorna har begreppet ”skräpytor” kommit upp när en del pratar om landsbygden. Det är inte Centerpartiets bild av landsbygden. Eller vår bild av verkligheten. Landsbygden myllrar av företagsamhet. Den kraft som behövs för att hela Sverige ska växa, den finns både i och utanför de större städerna.

På landsbygden hittar du startupbolag och industrier. Här hittar du skogsföretagen med 120 sågverk och 50 massa- och pappersbruk runt om i Sverige som förädlar träråvaran. Som förvaltar skogen, som köper och säljer virket. Stolta familjeföretag från norr till söder i Gnosjö-regionen, Bohuslän, Siljansbygden och Tornedalen.

På landsbygden hittar du bönder som förser oss med mat. Som håller landskapen öppna och bidrar till den biologiska mångfalden. Egenföretagarna. Som oavsett om de är fotografer, mikrobryggare eller turistguider bidrar till utvecklingen och tillväxten i hela landet.

Mycket av detta finns i stan. Allt finns på landsbygden.

Hashtagga dina bästa #skräpytor och låt oss tillsammans visa hur fantastisk och nödvändig landsbygden är.

De bästa bilderna delar vi från Centerpartiets egna kanaler.

Bli medlem i Centerpartiet