• / Fredrick Federley

Gagnef, Dalarna

Det här är jag:

Centerpartiets Europaparlamentariker.

Driver en liten men naggande god gård i Björbo i Dalarna med bin, får och getter. Älskar mat och att laga densamma liksom praliner. Varit riksdagsledamot och jobbat med socialförsäkringar, migrationsfrågor och EU-frågor. Numera står jordbruk, miljö, klimat och antibiotika samt djurskydd högst upp på agendan i arbetet i Bryssel.

Född i Köping, uppväxt i Kungsör, gått skola i Arboga. Studerat i Örebro och gjort lumpen i Enköping. Jobbat 6 år i LSS-omsorgen och vikarierat på Norrtälje tidning.

Man, barn, hundar och katter på gården är livet på en pinne.

Siktar alltid framåt.

Mina mål med Europa:

• EU behöver bli starkare för att klara den globala konkurrensen så att vi fortsatt kan ligga i täten med forskning och innovationer som ger oss företagande och arbeten i hela unionen.
  • Vi måste se till att leda kampen mot klimatförändringarna och samtidigt skapa tillväxt och nya jobb. Vi måste också föra en anständig politik där EU sätter människan i centrum och klarar att värna de djur vi har ansvar för.
  • Vi är i hög takt på väg rakt in i ett tydligt värderingsval där öppenhet, frihet och framtidstro står mot nationalism och isolationism. Där samarbete står mot motsättning. Där konflikt står mot lösning. I den kampen finns inget val för oss att göra utöver att slåss för de europeiska värdena.

Centerpartiet är redo att ta en större roll i Europaparlamentet – det börjar med detta val där vi bygger ett lag som för oss framåt till positioner vi tidigare inte haft.

Kontakta Fredrick Federley

Kontakta Fredrick

Uppgifter om personer som kontaktar Centerpartiet
Om du kontaktar Centerpartiet via e-post lagras din e-postadress och de uppgifter du skriver i meddelandet i vårt e-post- och ärendehanteringssystem. Vi behåller uppgifterna i våra system så länge som de behövs för att kunna hantera ditt ärende och eventuell uppföljning av det.
Läs mer https://www.centerpartiet.se/gdpr

Tack för ditt meddelande!

Något gick fel....