Jämjö RUT och ROT - nytt socialt företag i Jämjö!

Centerpartiet i Karlskrona har länge månat om det sociala företagandet och idag finns flera framgångsrika sociala företag i Karlskrona kommun där investeringen i människorna är den stora vinsten. De sociala företagen bygger på inflytande och delaktighet och ger människor chansen att växa och arbeta till 100% av sin förmåga. De betyder mycket för kommunens arbetsmarknad.

Under fredagen invigdes Jämjö RUT och ROT, ett nytt socialt företag som startats på intiativ av Jämjö GOIF. Kopplingen mellan idrotten, Jämjö GOIF, och och det sociala företagandet är något nytt och det ska bli spännande att följa utvecklingen. Samarbetet har alla chanser att bli ett lyft för såväl Jämjö samhälle som för Jämjö GoIF!

Intresset för konceptet har varit stort och på bilden ovan från invigningen ses att glatt gäng med representanter från Arbetsmarknadsförvaltningen (Anna Strömqvist), SISU (Ulf Petterson), Jämjö GOIF (Bengt Grönblad), Näringslivsenheten (Pia Holgersson) och kommunalrådet Magnus Larsson (C).