Sölvesborg

Närodlad politik för Sölvesborg

Vad betyder närodlat för dig?

Att det gror och växer och det mesta finns nära dig? Det kan även innebära att ideér och förslag växer fram där du lever och bor. Att näring och samtal mellan olika människor bär frukt i beslut som ska tas i politiken, hur skolan ska ge lust till lärande, hur de äldre ska trivas med tillvaron och tonåringarna ska tro på jobb och framtid.

Våra rötter i landsbygden gör att vårt engagemang där är starkt. Därför är det viktigt för oss att vi har en nära sjukvård även för boende på landsbygden, att lägenheter byggs även utanför tätorten o.s.v.

Centerpartiet kommer även fortsättningsvis jobba för att Sölvesborgs kommun är en bra och trygg kommun att leva i för våra äldre, barnfamiljer och ungdomar. Se mer om våra förslag under länken: Vår politik