Närodlad politik får hela Blekinge att leva

Närodlad politik

Närodlad politik beskriver vår syn på var jobben skapas, och var makten ska ligga. För en grön omställning till ett hållbart samhälle behövs fler gröna jobb. Vi är övertygade om att miljö och tillväxt i hela Blekinge är varandras förutsättning.

Närodlad politik är också vardagsnära saker som nya cykelvägar, närproducerad mat på förskolor och bredband som ger dig möjlighet att arbeta var du vill. Det handlar om att skapa förutsättningar för att leva, bo och jobba i hela Blekinge.

Närodlad politik fångar vårt ursprung på landsbygden och vår jordnära identitet som går tillbaka i generationer och fortfarande driver utvecklingen i hela landet. Vi ser det på bondgårdarna som kompletterar verksamheten med biogasproduktion och vindkraft. Vi ser det på på de mindre orterna där entreprenörsandan flödar och besöksnäringen frodas och vi ser det bland alla de småföretagare som vill växa och anställa.

Närodlad politik med vardagsnära beslut betyder däremot inte att staten ska vara mindre. Våra gemensamma utgifter för vård och skola är en förutsättning för ett tryggt, långsiktigt samhälle.

Låter det bra? Då är du välkommen att bli en del av vår närodlade politik!

Bli medlem i Centerpartiet