Falun

Vi vill utveckla hela FALU kommun!

Vad betyder närodlat för dig? Att det gror och växer och att det är något som finns nära till?

Medlemsmöte i Falun

Betyder det också att idéer och förslag växer fram just där du bor, får näring i samtal mellan människor och bär frukt i besluten som tas i politiken? Om hur skolan ska ge lust till lärande, hur våra äldre ska trivas med tillvaron och tonåringarna ska tro på jobb och framtid?

Närodlad politik är vårt sätt i Centerpartiet att beskriva hur vi vill driva utvecklingen i Falun framåt. Vi vill att varje enskild individ ska få bestämma mer över sitt eget liv och hur vi ska ha det här. Dina åsikter och dina idéer är viktiga. Och vi menar verkligen att demokrati måste bygga på närhet och delaktighet.

Vi står upp för hela Falun

Våra rötter i landsbygden gör att vårt engagemang för landsbygden är starkt. Det styr hur vi vill forma framtiden.

För Centerpartiet är det en självklarhet att både landsbygd och stad är viktiga, vi står upp för service och utveckling i alla kommundelar. På så sätt bidrar vi till visionen om ett större Falun. Ett hållbart Falun.

Gå in under "vår politik" för att läsa mer om hur vi vill utveckla Falun!