Dalarna
  • / Kandidater till valen 2018

Kandidater till valen 2018

Bild

Topp-personer på Centerpartiet Dalarnas riksdags- och landstings-/regionlistor. Bakre raden: Mikael Thalin, Orsa. Jonny Jones, Rättvik. Sara Persson, Avesta. Pär Kindal, Malung-Sälen. Göte Persson, Falun. Mittenraden: Sofia Jarl, Gagnef. Christina Bröms, Mora. Ulrika Liljeberg, Leksand. Anette Granegärd, Hedemora. Peter Helander, Mora. Främre raden: Linda Zetterström, Borlänge. Oscar Sjökvist, Borlänge.

Den 3 december 2017 var det nomineringsstämma på Fornby folkhögskola i Borlänge för Centerpartiet Dalarnas riksdags- och landstings-/regionlistor.

Här nedan ser du vilka personer som är vald till respektive lista. Listorna kan få smärre justeringar fram till de ska lämnas in till länsstyrelsen.

Landstings-/Regionlista

1. Sofia Jarl, Gagnef.  2. Anna Hed, Mora.  3. Jonny Jones, Rättvik.  4. Göte Persson, Falun.  5. Christina Bröms, Mora.  6. Linda Zetterström, Borlänge.  7. Mikael Thalin, Orsa.  8. Sara Persson, Avesta.  9. Pär Kindlund, Malung-Sälen.  10. Anette Granegärd, Hedemora.  11. Oscar Sjökvist, Borlänge.  12. Joakim Storck, Falun.  13. Kjell Tenn, Älvdalen.  14. Gunilla Berglund, Avesta.  15. Niclas Bodin, Säter.  16. Annika Simm Eriksson, Vansbro. 17. Tommy Hafvsdalen, Falun.  18. Mauritz Bropetters, Ludvika.  19. Agneta Ängsås, Falun.  20. Mats Fogelström, Leksand.  21. Adam Carlsson, Smedjebacken. 22. Mohamed-deeq Barkhadle, Borlänge.  23. Torbjörn Ulriksen, Mora.  24. Ulrika Liljeberg, Leksand.  25. Daniel Drugge, Falun.  26. Maria Eriksson, Älvdalen.  27. Per-Anders Westhed, Falun.  28. Joanna Stridh, Rättvik.  29. Mathias Westin, Falun.  30 Fredrik Jarl, Gagnef.  31. Dan Westerberg, Falun.  32. Owe Ahlinder, Hedemora.  33. Karin Örjes, Borlänge.  34. Anneli Hultgren, Vansbro.  35. Michael Arvidsson, Säter.  36. Jan Spånberg, Älvdalen.  37 Joakim Holback, Mora.  38. Mohamed Abdi Mohamoud, Borlänge.  39. Lillemor Gunnarsson, Hedemora.  40. Johanna Hallin, Gagnef.  41. Kristina Lundgren, Hedemora.  42. Jan Segerstedt, Orsa.  43. Kenneth Dahlström, Leksand.  44. Carina Höglund, Hedemora.  45. Gertrud Hjelte, Hedemora.  46 Anders Lundin, Vansbro.  47 Jan-Olof Källström, Avesta. 48. Stina Munters, Vansbro  49. Lars-Olov Liss, Vansbro.  50. Bernt Westerhagen, Orsa.  51. Uwe Weigel, Vansbro.  52. Karin Bogg, Älvdalen.  53. Mikael Gotthardsson, Hedemora.  54. Agneta Åhs-Sivertsen, Malung-Sälen.  55. Jan Olof Karlsson, Ludvika. 56. Jan Gustafsson, Smedjebacken.  57. Håkan Jansson, Smedjebacken. 58. Britt-Marie Romlin, Falun.  59. Fredrik Adolphson, Falun.  60. Maria Olsson, Älvdalen.

Riksdagslista

1. Peter Helander, Mora.  2. Ulrika Liljeberg, Leksand.  3. Per-Anders Westhed, Falun.  4. Sol Höglund, Hedemora.  5. Camilla Andersson Sparring, Falun.  6. Michael Arvidsson, Säter.  7. Sofia Jarl, Gagnef.  8. Mohamed Abdi Mohamoud, Borlänge.  9. Mikael Thalin, Orsa.  10. Anna Hed, Mora.  11. Christina Bröms, Mora.  12 Joakim Storck, Falun.  13. Stina Munters, Vansbro.  14. Annette Riesbeck, Rättvik.  15. Sara Persson, Avesta.  16. Oscar Sjökvist, Borlänge.  17. Johanna Hallin, Gagnef.  18. Kjell Tenn, Älvdalen.  19. Dan Westerberg, Falun.  20. Gunilla Berglund, Avesta.  21. Agneta Ängsås, Falun.  22. Maria Eriksson, Älvdalen.  23. Pär Kindlund, Malung-Sälen.  24. Mauritz Bropetters, Ludvika.  25. Jan Spånberg, Älvdalen.  26. Torbjörn Ulriksen, Mora.  27. Carina Höglund, Hedemora.  28. Mathias Westin, Falun.  29. Anders Lundin, Vansbro.  30. Fredrik Adolphson, Falun.  31. Niklas Nordahl, Falun.  32. Agneta Åhs-Sivertsen, Malung-Sälen.  33. Torbjörn Högberg, Ludvika.  34. Tommy Hafvsdalen, Falun.  35. Pär Fritjofsson, Rättvik.  36. Jan-Olof Källström, Avesta.  37. Karin Perers, Hedemora.  38. Jan Olof Karlsson, Ludvika.