Så siktar ett växande Centerparti mot valen

– Centerpartiet har stark medvind i opinionen. Det gör att många är nyfikna på partiet och vår politik. Centerpartiet har redan många duktiga politiker i Dalarna men vi vill nu få ännu fler, det berättar Mats Dahlström, centerpartist från Falun och ordförande i nomineringskommittén

Centerpartiet Dalarna har denna månad startat arbetet med att ta fram länets kandidater till riksdagsvalet 2018 och till det nya regionfullmäktige. Det görs genom förnominering där både medlemmar och allmänhet kan föreslå kandidater. För att nomineras krävs inte att man är medlem, men när listan går ut på medlemsomröstning bör den nominerade ha blivit medlem.

Den 20 oktober genomförs en rådgivande medlemsomröstning. Därefter föreslår distriktets nomineringskommitté de olika listorna som sedan fastställs på Centerpartiets nomineringsstämma den 3 december.

– Vi har många nya grupper som vill stödja centerpartiets politik. Därför är det viktigt att partiet har kandidater som matchar dessa grupper. Nomineringskommittén har därför ett stort ansvar att hitta dessa företrädare avslutar Mats Dahlström.

För mer information och en länk till nomineringsblanketten klickar du här. Du kan göra nomineringar fram till den 19 september 2017.