Stort intresse för Fälldins minnesutställning

TB FC T-B

Popolär utställning i Färgelanda Centrumhus under januari månad.
På bilden: Tobias Bernhardsson, Fredrik Christensson & Thor-Björn Jakobsson

Thorbjörn Fälldins Minnesutställning gästade Färgelanda centrumhus under januari månad. Under invigningen den 4 januari deltog ett 30-tal intresserade, som bjöds på snittar och kikade runt bland materialet som Fälldin själv varit med och plockat fram ur sitt privata arkiv, en tid innan han gick bort.

Utställningen kompletterades med lite lokalt material från Thorbjörns besök i Färgelanda år 2000, i form av bild och text framställd av Håkan Sannebro. Därtill visades under invigningen ett filmklipp från besöket i Färgelanda kommun och utfrågningen av den fd. statsministern som dåvarande krets- ordförande Bengt-Åke Johansson genomförde under en välbesökt tillställning i Ödeborgs Folkets Park.

Vid invigningen närvarade även riksdagsman tillika distriktsordförande Fredrik Christensson från Lysekil, som höll ett inledande tal vid tillställningen. Under hela januari månad kom en strid ström av besökare för att ta del av utställningen. Det visar på ett stort intresse för statsmannen Thorbjörn Fälldins minne.