Riksdagspolitiker besöker Hedekas

Den 19 mars besöktes hemtjänsten i Hedekas utav både lokala företrädare och riksdagsledamöter för Centerpartiet. Man uppmärksammade även den omtalade handlarrundan som fått stor och positiv uppmärksamhet.

Solveig Zander, Centerpartiets talesperson för äldrefrågor, Fredrik Christensson, riksdagsledamot och riksdagskandidat för Centerpartiet i Fyrbodal och Christina Rogestam, riksdagskandidat för Centerpartiet i Fyrbodal, åkte till Hedekas för att besöka deras äldreomsorg. De fick träffa enhetschefen som berättade vad man jobbar med i Hedekas hemtjänst. Dessutom besöktes lokalhandlaren i Hedekas för att uppmärksamma den omtalade handlarrundan, som går ut på att de äldre i Sörbyden hämtas upp av bussar och blir skjutsade till affären. Efter att skolbarnen hemskjutsats efter skolan hämtas de äldre upp för att de ska få göra sin veckohandling. De besökande politikerna blev mycket imponerade och detta är något som vi i Centerpartiet i Munkedal vill utveckla i fler delar av kommunen.

De lokala företrädarna som följde med riksdagledamöterna och kandidaterna var Karl-Anders Andersson och Carina Thorstensson, våra två första namn på valsedeln till kommunfullmäktige.