Strömstad

Peter Heie

Personbild

Plats 8 på listan. Egenföretagare och lantbrukare från Vässby i Stene.

Bostadsområde: Vässby, Stene

Yrke: Egenföretagare, lantbrukare

Ålder: 53

Politiskt intresse: Att fortsätta vara med och utveckla Strömstad, den lilla staden som växer, där alla har jobb. Samtidigt skall alla vara med, vi skall vara rädda om vår natur och inte minst havet.

Jag har haft förmånen att leda kommunfullmäktige under denna mandatperioden, och då fått jobba med hur vi stärker demokratin, människors inflytande över sin vardag och sätta Strömstad på kartan.

Strömstad står inför utmaningar de kommande åren, utan att få växtvärk kunna fortsätta växa. Hela kommunen skall utvecklas.

Jag kandiderar även till Västragötalandsregionen. En region som är så mycket mer än Göteborg! Sjukvård, kollektivtrafik och regional utveckling måste ske i regionens alla delar. Jag ser med glädje att vi lyckats utöka jourmottagningen i Tanum. Det är en bit kvar. Vi vill att man skall få samma hjälp med akuta saker på jourtid som på dagen på sin vårdcentral.

Fritidsintresse: Går åt till att sköta gården och inte minst våra hästar. Tävlingshästar för hoppning. Jag är gift och har en tävlande dotter.