Nominering kommunlistan Centerpartiet Trollhättan

Vill du vara en del av Centerpartiets lista till kommunvalet 2018? Eller känner du någon som du tycker borde vara en del av vår lista? Nominera den personen!

Senast den 15 september avslutas förnominering ska alla som vill vara med i förnomineringen vara nominerade. Nominera dina kandidater till trollhattan@centerpartiet.se ange namn, telefon och mail

Du kan antingen nominera dig själv eller nominera någon annan, för att bli nominerad behöver man inte vara medlem i Centerrörelsen. Därefter kommer alla medlemmar få information om vilka som är nominerade och en mer personlig beskrivning.

Kandidatutfrågning och medlemsomröstning
Den 4 oktober bjuds alla medlemmar i Centerrörelsen in till en kväll med kandidatutfrågan av alla kandidater som vill och kan delta under kvällen. Under kvällen sker också den rådgivande medlemsomröstningen på plats. Observera att ingen medlemsomröstning via utskick kommer att ske. Medlemsomröstningen sker denna kväll.

Förslaget
Nomineringskommittén kommer sedan att ta fram ett förslag till nomineringsstämman. Vi kommer att väga in flera olika delar så som ålder, kön, ambitioner, erfarenheter, målgrupper mm. Det kräver ett pusslande för att få en bra lista. När förslaget är klart informeras alla medlemmar om förslaget.