Nominera

Vem vill du nominera för att vara en kandidat för Centerpartiet i valet till kommunfullmäktige?

Välkommen att anmäla dig själv eller någon annan bosatt/ blivande bosatt i Trollhättans kommun!
Använd formuläret nedan.

VILL DU KANDIDERA I NÄSTA ÅRS VAL I Trollhättan?
Vi är många, men vi vill gärna bli fler. 2022 är det val till kommun, region och riksdag.
För oss i Trollhättan finns möjligheten att stå på vår lista och vara valbar i kommunvalet. Delar du våra värderingar gällande allas möjlighet att skapa sig det livet de önskar i kommunen? Att kunna bo i hela kommunen. Öka företagandet och människors frihet? Några av våra huvudfrågor i förra valet var förskolor med max 4 avdelningar, närlagad mat då vi hellre ser tillagningskök så nära barn och äldre som möjligt.

Vad vill du förbättra och utveckla i Trollhättan?

Delar du Centerpartiets värderingar att alla människor är lika mycket värda? Då kan du nominera dig själv eller någon annan du tycker borde representera Centerpartiet. Senast den 31 maj behöver vi din nominering.
Klicka på länken för att anmäla ditt intresse.
Detta är en intresseanmälan och ditt beslut om du vill vara med i medlemsomröstningen eller inte tas senare, så anmäl dig och fundera vidare hur du vill jobba för att förbättra Trollhättan!

Hur fungerar processen?

Nomineringskomittén tar nu in nomineringar. Utifrån de nomineringar och namn som komemr in kommer alla bli kontaktade med möjligheten att skriva en motivering, skicka med en bild och vara en del av medlemsomröstningen som sedan går ut till alla medlemmar i Centerpartiet Trollhättan.

Efter genomförd medlemsomröstning tar kommittén fram ett förslag som beslutas på nomineringsstämma 25 november 2021.

Ser du inte formuläret nedan för att nominera kandidater finns formuläret även här.

Bli medlem i Centerpartiet