Valplattform antagen på årsmöte!

Den 22 februari ägde Centerpartiet i Hudiksvalls årsmöte rum på Hemvärnsgården i Bjuråker. Här nedan finns en enklare beskrivning av valplattformen. Den kommer presenteras mer i detalj närmare valet.

Vid Centerpartiets årsmötet i Bjuråkers hemvärnsgård hölls bl.a. anföranden ang aktuella politiska frågor av bl.a. ordföranden för organisationen Hela Sverige, Björsarvsbonden Staffan Nilsson, samt av CUF:s distriktsordförande Edvin Östlund-Quist, kretsens valansvarige och ordförande Bengt-Åke Nilsson och oppositionsrådet Caroline Schmidt.

Under mötet så presenterade även kretsens evenemangsgrupp olika planerade valaktiviteter. Sedan förra året arrangerar Centern den sista tisdagen i varje månad After Work på puben The Bell i Hudiksvall med olika teman och ofta intressanta gästtalare. Detta är något vi kommer fortsätta att arbeta med nu inför valet 9 september.

Årsmötet antog även Centerpartiets valplattform inför kommunvalet. Valplattformen har ett stort fokus på att hela kommunen måste utvecklas och bygger på ordet nära och med huvudrubrikerna:

• Nära boende - Fortsatt fiberutbyggnad och bostadsbyggande i alla kommundelar
  • Närodlad mat - Närproducerad matförsörjning
  • Nära samarbete - Tätare samverkan mellan kommunen och förenings- och näringslivet
  • Hållbar närmiljö - Omsorg om miljön och ett tydligt miljötänk i kommunala frågor.

En närmare och mer konkret beskrivning av valplattformen kommer presenteras under valrörelsen.