Nya valsedlar är på väg

Den tidigare riksdagskandidaten Mikail Yüksel uteslöts i onsdags. Sedan dess har felaktiga uppgifter spridits att en röst på Centerpartiet i Göteborg är en röst på Yüksel som politisk vilde, vilket inte stämmer. Nya valsedlar är på väg och redan idag kan du rösta för en centerpolitik om du kryssar någon annan av våra riksdagskandidater.

En röst på Centerpartiet är en röst för en grön och liberal politik för medmänsklighet.

Sedan Mikail Yüksel uteslöts i onsdags har felaktiga uppgifter spridits att en röst på Centerpartiet i Göteborg är en röst på Yüksel och Grå Vargarna. Detta då han har varit tydlig med att han ska försöka att utnyttja vallagen, Centerpartiet och den svenska demokratin för sin egen agenda.

Det bästa sättet att stoppa honom och undvika en vilde i riksdagen är att lägga en röst på Centerpartiet och kryssa någon av våra andra kandidater. Nya valsedlar är just nu på väg och kommer att bytas ut inom kort i hela Göteborg.

Vi uppmanar samtliga göteborgare som planerar att rösta på Centerpartiet att vänta in de nya valsedlarna eller kryssa någon annan av våra kandidater. Har du redan röstat och vill ändra din röst kan du rösta igen på valdagen. Om du inte vill personkryssa vädjar vi till dig att invänta de nya namn valsedlarna där Yüksel är struken. Vi kommer att hålla er uppdaterade om detta.