Vi söker Politisk sekreterare

Centerpartiet på Gotland söker en politisk sekreterare för mandatperioden 2023-2026.

Om du vill jobba med frågor som rör Centerpartiets politik och är bra på kommunikation? Då kan jobbet som politisk sekreterare för Centerpartiet på Gotland vara något för dig.

sol-has-bg

Är du politiskt intresserad och delar Centerpartiets värderingar? Har du dessutom kunskaper och erfarenheter av muntlig, skriftlig kommunikation och digitala medier? I så fall hoppas vi att du söker denna tjänst.

Du kommer att vara ett stöd till Centerpartiets förtroendevalda inom Region Gotland. En stor del av din tid kommer läggas på att skriva texter som bland annat insändare, pressmeddelanden, sammanfattningar från rapporter och anteckningar från möten. Du kommer också att ägna dig åt omvärldsbevakning, och i samarbete med partiets ombudsman arrangera konferenser, verksamhetsbesök och koordinera andra aktiviteter.

Du behöver behärska sociala medier, som Facebook och Instagram, samt vara bra på att kommunicera både utåtriktat och inom Centerpartiet.

Du behöver tycka det är kul med kommunikation och sociala medier och ha lätt för att prata och umgås med olika sorters människor. Du behöver även vara flexibel och kunna hantera små och stora uppgifter parallellt med varandra. Om du är strukturerad och har sinne för planering är det en bonus. Självklart behöver du vara bra på svenska språket. Bakgrund som journalist eller kommunikatör är meriterande. B-körkort krävs.

Tillträde 2023-01-01. Anställningen är på 70 % och pågår till december 2026, med möjlighet till förlängning över nästa mandatperiod. Arbetsplatsen är på Region Gotland, Visborgsallén 19.

Det är Centerpartiet, genom regionråd som anställer politiske sekreteraren och ansvarar för arbetsledning och arbetsmiljöfrågor.
Välkommen med din ansökan senast den 4 december. Vi behandlar ansökningarna löpande.

För mer information kontakta Magnus Bergström, politisk sekreterare, på: magnus.bergstrom01@gotland.se eller: 0498-269 687
Eller distriktsordförande Johan Malmros på: johan.malmros01@gotland.se eller: 070-726 30 74

Bli medlem i Centerpartiet