Vi söker ombudsman!

Gruppbild på över 30 kandidater

Gotland har många aktiva centerpartister som det är roligt och stimulerande att jobba med.

Kom till Gotland och jobba för Centerpartiet!

Gotland är ett starkt centerfäste med ca 800 medlemmar och 25,07% i kommunalvalet och 17,4% i riksdagsvalet. Vi tog tillbaka vårt riksdagsmandat! Vi styr nu i minoritet ihop med Alliansen i Region Gotland, som har ansvar för kommunala, landstings- och regionala utvecklingsfrågor. Gotland är unikt grönt och ljuvligt på många sätt, en härlig plats att bo och leva på.

Vi söker dig som är samhällsintresserad och är insatt i Centerpartiets politik och organisation. Du har lätt att samarbeta med andra människor, är utåtriktad och tar egna initiativ. Vi utgår ifrån att du har erfarenhet av att föra ut vår politik i tal, skrift och sociala medier och på hemsidan. Du är intresserad av att utveckla och stödja kretsar och avdelningar i både Centerpartiet och Centerkvinnorna, samt stödja uppbyggnaden av Centerpartiets Ungdomsförbund i distriktet.

Du ska hantera löpande ärenden, administration, verkställa beslut från styrelsen och planera och förbereda kommande valrörelser. Du ska kunna arbeta självständigt och arbetsleda övrig personal samt samarbeta med förtroendevalda i centerrörelsen på ön. I dina arbetsuppgifter ingår också att hjälpa till att arrangera kurser och olika möten.

Tjänsten är ett vikariat med en omfattning på 100 % från den 1 december 2018 eller efter överenskommelse (6 månaders provanställning tillämpas). Nuvarande ombudsman är tjänstledig för förtroendeuppdrag, preliminärt mandatperioden 2019-2022.

Arbetsområdet är hela Gotland med ordinarie stationering vid distriktsexpeditionen i Visby. Tillgång till egen bil och B-körkort är ett krav.

Lön enligt avtal, individuell lönesättning tillämpas.

Ansökan med personligt brev och CV ska senast den 15 november 2018 skickas till

gotland@centerpartiet.se

Om du har några frågor kring tjänsten och ansökan kan du kontakta:

Eva Ahlin, distriktsombudsman
Mobil: 073-9626700