Gotland

Eva Ahlin

Selfie på Eva

Eva Ahlin, 47 år, boende i Mästerby, jobbar som Ombudsman, kandiderar till Regionfullmäktige.

För mig är det viktigt med jämlikhet, jämställdhet och allas rätt att få vara sig själva. HBTQ+, feminism och rättvisa ligger mig varmt om hjärtat. Jag kämpar för att ge alla lika villkor, oavsett till exempel ekonomi, sexuell läggning eller ursprung. Lika villkor vare sig du är man, kvinna eller ickebinär.

Alla ska vi ha möjlighet att bli lyssnade på och kunna påverka samhällsutvecklingen både nära och i stort. Vi ska också ha makten över våra egna liv i så stor utsträckning det är möjligt utan att det inskränker på andras fri-och rättigheter.

Miljö och klimat är en förutsättning för vår existens. Vi behöver jobba hårdare och snabbare för att rädda klimatet, eller i värsta fall minska de dåliga effekterna i så stor utsträckning som möjligt. Målet är att Gotland ska bli koldioxidneutralt till 2035 och självförsörjande på elproduktion genom utbyggnad av sol- och vindkraft samt utveckling av olika lagringsmöjligheter.

Eva Ahlin i änge.

Eva fagar i Mästerby änge.