Halmstad

Personbild

Plats 5. Kommunlistan, Centerpartiet i Halmstad

Ersättare Teknik och Fritidsnämnden, Halmstads kommun

Jämställdhet, Landsbygd och Företagande för Halmstad framåt!

Jag brinner för att alla människor ska ses som personer. Lika värde, lika bedömning och ett lika stort eget ansvar att bära vårt Sverige framåt. Jag tror på ett samhälle som är varmt och välkomnande. Jag tror att värderingar skapas i hemmet i kombination med skola och söker vi en bättre värld, får vi se till oss själva och våra personliga värderingar.

Jag brinner för landsbygden, för de öppna fälten, för jordbruket, skogen och närproducerad mat. Jag ser miljöpåverkas som en stor fara och jag vill att vi tänker stort och smått för att nå våra uppsatta klimatmål.

Jag brinner för småföretagen, skaparna av arbetstillfällen och en arbetsmarknad som är enkel att driva sin verksamhet i och genom. Det skall vara lätt att anställa, lätt att driva företag. På så vis går Sverige Framåt.

Jag brinner för jämställdheten. För allas kvinnors rätt att tjäna lika mycket som våra män. För att få en högre acceptans att vara karriärist och heltidsarbetande mamma. För rätten till våra kroppar, för mindre våld och mindre hat.

Följ mig!

Facebook: @centerginstmark