Jenny Axelsson (1)

Plats 1. Kommunlistan, Centerpartiet i Halmstad

Kommunråd, Halmstads kommun

Kommunstyrelsens förste vice ordförande

Tillsammans får vi hela Halmstad att växa!

Jenny är Centerpartiet i Halmstads förstanamn och sittande kommunråd.

Som kommunråd är Jenny en av ett par få heltidsarvoderad politiker inom Halmstads kommun och leder kommunens politiska arbete. Jenny sitter på Rådhuset och tillsammans med hennes kollegor inom styrande Femklövern jobbar hon aktivt för en växande kommun där hela Halmstad får möjlighet att växa.

Hon är tidigare bibliotikarie och har arbetat som det både som chef och tjänsteman. Jenny gick med i Centerpartiet runt valet 2006. Det var Centerpartiets syn på individen och människan som gjorde att Jenny tog ställning och engagerade sig i Centerrörelsen. Bostadsbyggande och företagande i hela kommunen är två hjärtefrågor för hon som hon brinner lite extra för.

Tidigare har Jenny haft politiska uppdrag som ordförande i utbildnings- och arbetsmarknadsnämnden och ledamot i kommunstyrelsens personalutskott. Hon är uppvuxen i Östra Värmland.

På fritiden fotograferar hon gärna eller går på hundpromenader i skogen nära Simlångsdalen där Jenny tillsammans med sin familj bor. Hon gillar laktris, musik och pocketdeckare.

Följ Jenny här:

Bli medlem i Centerpartiet