Pressmeddelande:

Halmstadscentern deltog på kommundagarna!

F.v Victor Rundqvist, Yngve Kihlberg, Jenny Axelsson och Kjell Helgesson.

Centerpartiets kommundagar är en årlig konferens för förtroendevalda centerpartister i kommuner- och regioner. I år gick de av stapeln den 2-3:e februari på Arlanda, Stockholm - och Halmstadscentern hade flera representanter på plats!

Under fredagen och lördagen så arrangerades Centerpartiets nationella kommundagar på Arlanda i Stockholm. Från Centerpartiet i Halmstad deltog Jenny Axelsson tillsammans med Yngve Kihlberg, Kjell Helgesson och Victor Rundqvist (som åkte i sin roll som förbundsstyrelseledamot för Centerpartiets Ungdomsförbund).

’’Det var ett otroligt lärorikt och utvecklande’’ säger Jenny. ’’Att få träffa centerpartister från hela Sverige, nätverka och utbyta erfarenheter är en viktig roll i att skapa en sammanhållen och framgångsrik valrörelse. Jag hade flera intressanta möten med ledande centerpartister runt om i landet och deltog på ett antal olika seminarier. Det var väldigt givande.’’

Centerpartiet presenterade även sin nationella valplattform på kommundagarna: ’’Nytt ledarskap för Sverige’’. Den har sin utgångspunkt i de problem Sverige står inför och som påverkar människors vardag. De handlar framförallt om tre delar:

• Låt inte Sverige klyvas
  • Trygghet i hela landet
  • Grön tillväxt behövs

’’ Valet 2018 blir ett tydligt värderingsval och ett avgörande vägval mellan ett liberalt alternativ för humanism, samarbete och ansvarstagande och en nationalistisk återvändsgränd som bygger på slutenhet, misstro och kollektiv skuldbeläggning’’ säger Annie Lööf, partiordförande för Centerpartiet.

Jenny Axelsson ser fram emot valrörelsen.

’’Det ska bli väldigt roligt att få gå ut och möta väljarna: lyssna på vad de tycker och tänker. Många halmstadsbor har viktiga åsikter som vi politiker måste lyssna på. Jag tror att kommundagarna var ett bra startskott för den valrörelse som vi nu går in i. Det ser jag fram emot!’’ avslutar Jenny.

Följ oss gärna på Facebook!

Du hittar hela valprogrammet här!