Centerkvinnorna uppmärksammar Linda Törner!

Halmstad-Tönnersjö Centerkvinnoavdelning vill under internationella kvinnodagen uppmärksamma Linda Törner, grundare och chef för WOW till mottagare av Årets Centerkvinna i Halmstad!

WOW står för ''Women on Wednesday'' och är en mötesplats och ett nätverk för alla kvinnor, oavsett åldrar och över bakgrund som arrangerar regelbundna lunchträffar en gång i månaden (på onsdagar)! På varje träff finns ett diskussionstema som är allt ifrån integration, skola och sjukvård. Det är en mötesplats för kvinnor oavsett vart de kommer ifrån där får utrymme att kan presentera sig själva och berätta om sina drömmar. Dessutom finns ett systerskapsprogram där deltagarna träffas 2 om 2!

Halmstad-Tönnersjö Centerkvinnoavdelning delar traditionsenligt ut priset ''Årets Centerkvinna'' till en kvinna i Halmstad som gjort viktiga insatser som förtjänas att uppmärksammas.

Motiveringen för priset som Årets Centerkvinna 2018 lyder:

”Vi vill uppmärksamma Linda Törner för att du tagit initiativ och startat WOW. Sveriges kvinnohistoria visar på att det genom att samarbeta och stötta varandra som vi når framgång. WOW arbetar för att känna sig starkare tillsammans och det är bra, för det finns så mycket vi behöver göra. Vi behöver hjälpas åt med jobb, språk och framförallt i att skapa en kultur där vi ser varandras styrkor och potential och utgår ifrån att alla människor har något positivt att bidra med.”

Halmstad-Tönnersjö CK-avdelning.

Frågor? Vänligen vänd dig till endera Centerkvinnornas förbundskansli eller CK-distriktet i Halland som guidar dig vidare!