Halmstadscentern var med på företagarevent!

Onsdagen den 7:e mars kom Företagarnas valturné till Halland och bjöd in lokala halmstadspolitiker till ett lunchmöte på företagarpolitiskt tema! Från Centerpartiet deltog bland annat Jenny Axelsson (C), kommunråd!

Företagarna samlar över 70 000 företag runt om i Sverige och bjöd in till en lunchträff under ondagen. De olika politiska partierna blev utfrågade i tre olika ''ronder'' på områdena regelkrångel, kompetensförsörjning respektive integration. Från Centerpartiet deltog Jenny Axelsson (C), kommunråd i panelen.

''Fyra av fem jobb kommer från småföretagen'' säger Jenny Axelsson. ''Utan småföretagen förlorar vi både skatteintänkter och arbetstillfällen. Därför är det väsentligt att vi har ett gott näringslivsklimat i Halmstad kommun där det är lätt för småföretag att bedriva verksamher och växa. Jag tycker att det var väldigt roligt att få tillfälle att presentera de konkreta förslag som vi i Centerpartiet har på företagarområdet. Det är en viktig fråga i hela Halmstad!''

Halmstadscentern tycker att jobb och företagande är en av de viktigaste politiska frågorna. När fler får möjlighet att bidra till samhället växer gemenskapen och människor blir självständigare. Vi är också övertygade om att miljö och tillväxt går att kombinera. Vi ser att nya jobb växer fram inom alltifrån de gröna näringar till den förnybara energisektorn. Företagande är en grundpelare i Halmstads ekonomi.

Jenny Axelsson uppskattade möjligheten att få delta.

''Över en miljard skattepengar i Halmstad kommer från småföretagen.'' säger Jenny. ''Det är tack vare alla fantastiska entreprenörer och företagare som vi i kommunen kan tillhandahålla välfärd och service med den höga kvalité som vi har. Halmstad ska vara ett föredöme när det kommer till företagande och det är jag glad att vi i Centerpartiet verkar för!''

På plats fanns även Centerpartiets andranamn på kommunlistan, Yngve Kihlberg.

Centerpartiet vill:

• Sänka kostnaderna för att anställa med lägre och enklare skatter, särskilt för små och växande företag
  • Att arbetsgivaravgiften slopas för den första anställda, för att underlätta för företag att skapa jobb och växa.
  • Införa en ny och enkel företagsform: ingångsföretag

Frågor? Tveka inte att höra av er till Jenny Axelsson, kommunråd (C) och förstanamn på kommunfullmäktigelistan!

Följ oss gärna på Facebook!