En vecka full av centeraktiviteter!

Under förra veckan arrangerade Centerpartiet i Halmstad flera uppskattade och välbesökta kampanjer samt aktiviteter. Nu känns det att valrörelsen är igång på riktigt!

Halmstadscentern har under veckan som gått arrangerat ett flertal olika kampanjer samt aktiviteter. Vi har spridit vårt budskap om en närodlad politik via såväl öppna möten, paneldebatter och lappar i brevlådor. Nu är valrörelsen i gång och Centerpartiet är en kraft att räkna med! Tillsammans verkar vi för en politik som ser hela Halmstad.

Här är en kortfattad summering av de fyra stora aktiviteterna vi deltagi på eller arrangerat i veckan:

• Lådlappningskampanj i Kvibille

Tillsammans med ett härligt gäng centerpartister delade vi ut flygblad till kvibilleborna och bjöd in dem till vårt öppna möte Cnackis i Kvibille, senare i veckan. Trevliga väljarmöten och spännande upptakt inför valrörelsen.

• Debatt på LRF Halland

Yngve Kihlberg, tvåa på vår kommunlista deltog i en paneldebatt arrangerad av LRF Halland under tisdagen. Han presenterade vikten av en ökad självförsörningsgrad i Halmstad kommun men även den kommunala livsmedelsstrategin. Viktig fråga för hela Halmstads utveckling!

• Cnackis i Kvibille

På onsdagen arrangerade vi vårt öppna möte Cnackis i Kvibille! Sapna Billengren-Lindström som är projektledare för kommunens ortsutvecklingsprogram berättade om Halmstads viktiga, dialogburna arbete för att utveckla våra orter. Många engagerade deltagare som delgav viktiga tankar och förslag om hur Kvibille ska utvecklas.

• Kandidatkickoff på Tönnersjö Golfklubb

Veckan avslutades med en spännande kandidatkickoff på Tönnersjö Golfklubb med alla kommunkandidater. Ett viktigt avstamp inför en spännande valrörelse med viktiga diskussioner och en engagerad kandidatgrupp.

På torsdag kommer också vår partiordförande Annie Lööf till Halmstad för en debatt på Högskolan mot Jonas Sjöstedt, Vänsterpartiets partiledare. Håll därför ögon och öron öppna!

Centerpartiet vill föra Sverige och Halmstad framåt genom en närodlad politik som ser hela landet. Vi verkar för ett Sverige där tillväxt och miljöansvar går hand i hand. Välkommen att höra av dig om du har några frågor eller funderingar om vår verksamhet.

Har du några frågor om vår politik? Kontakta då vårt kommunråd Jenny Axelsson som gärna svarar på frågor.

Har du frågor om vår verksamhet? Vår valsamordnare Adam finns tillgänglig och svarar gärna på funderingar.

Följ oss på Facebook!