Lär känna Jenny Axelsson!

Under onsdagskvällen den 18:e juli släppte Centerpartiet i Halmstad sitt första personporträtt: en serie där halmstadsborna får lära känna Halmstadscenterns kommunkandidater. Först ut är Jenny Axelsson, kommunråd och förstanamn på kommunlistan.

''Det är en mycket speciell känsla att stiga in i kommunhus och myndighetslokaler''.

Så inleds personporträttet med Jenny Axelsson, lokalt oppnamn för Centerpartiet i Halmstad. Sedan drygt ett år tillbaka är hon kommunråd men hon har varit med i politiken sedan över tio år tillbaka.

I personporträtten får du lära känna Centerpartiets kandidater och läsa mer om vad de brinner för och vad som de vill göra i Halmstads kommun.

''Det är ett personligare sätt att få läsa mer om de centerpartister som söker halmstadsbornas förtroende att tillsammans få utveckla Halmstad'' säger Adam Garneij, valsamordnare för Centerpartiet i Halmstad och redaktör för personporträtten. ''Jag hoppas att många av väljarna kommer att uppskatta att på ett mer personligt plan få läsa om de olika kandidaterna samt vad de drivs av. Det blir ett enklare sätt att få introducera sig till kommunpolitiken vilket jag tror är viktigt.

Först ut är som sagt Centerpartiet i Halmstads kommunlistetta Jenny Axelsson. Bosatt i Simlångsdalen tillsammans med familj och hundar, drömmer om en egen hammock och fotograferar gärna på fritiden. Som kommunråd och förste vice ordförande i kommunstyrelsen har hon en inflytelserik roll, men som hon gärna delar med andra.

''Det känns personligen väldigt hedrande att ha fått den roll som jag fått men det innebär också ett ansvar att lyfta de andra kandidater och förtroendevalda man har runt omkring sig. Det är väldigt viktigt.'' säger Jenny.

Serien med personporträtt av de olika kandidaterna kommer att fortsätta.

Håll ögon och ögon öppna och följ oss på Facebook samt här på hemsidan så att du inte missar nästa spännande porträtt!

Frågor?

Kontakta C Halmstads valsamordnare Adam Garneij på adam.garneij@centerpartiet.se så hjälper han dig vidare.