Företagsbesök i simlångsdalen

Idag var en grupp centerpartister på intressanta företagsbesök i Simlångsdalen!

Vi startade hos Fredrik Wolrath som driver Matöppet i Simlångsdalen, en affär som betjänar ett stort område, viktig som mötesplats och med många ben att stå på med livsmedel, gatukök, glasskiosk och ombud för post- och systembolag. Här fick vi intressanta diskussioner när vi bjöds på fika hos grannen tvärs över vägen, Lotta Eriksson på Tallhöjdens wärdshus. Mycket fokus låg på energifrågan, något som ligger oss i Centerpartiet varmt om hjärtat.

Sedan åkte vi vidare till Michael Persson på Vinnalt Event, även detta ett företag med flera ben att stå på. Här finns dammar för sportfiske, grillkåtor, stugor, och dessutom ordnas det teambuildingarrangemang för företag, skolklasser, möhippor och så vidare.

Gruppen som deltog vid besöken var Siv Persson från Simlångsdalen, Jessica Geijer och Marie-Helene Bergstrand från Halmstad och så våra toppkandidater i region- respektive riksdagsvalet Helene Andersson och Christoffer Bergenblock.

Alltid roligt att få samtala med våra lokala företagare och få med sig fler perspektiv in i politiken.