• / Nytt i Kungsbacka
  • / Pressmeddelande: Alla namnen till styrelser och nämnder från kvällens möte

Pressmeddelande: Alla namnen till styrelser och nämnder från kvällens möte

Centerpartiet i Kungsbacka beslutade vid ett medlemsmöte idag, 2018-11-20, om representationen i styrelser och nämnder den kommande mandatperioden.

Fredrik Hansson fortsätter som kommunalråd och ordförande i nämnden för Service
Efter en stark framgång i valet för Centerpartiet i Kungsbacka, så ser jag fram emot att fortsätta som kommunalråd även den kommande mandatperioden och ha möjligheten att bidra till Kungsbackas utveckling, säger Fredrik Hansson (C).

Bengt Alderin blir ny 1:e vice ordförande i nämnden för Vård och Omsorg
Jag har jobbat med Fritid- och Folkhälsofrågor under hela mitt liv och ser fram emot att nu få utveckla dessa frågor inom Vård och Omsorgs verksamhet, säger Bengt Alderin (C).

Kristina Karlsson blir ordförande i den nybildade nämnden för Kultur och Fritid
Det är fantastiskt roligt att få möjligheten att leda den nya nämnden med att utveckla kultur- och fritidsfrågorna i Kungsbacka. Vår kommun har ett rikt ideellt föreningsliv som varje dag, året runt, gör fantastiska insatser för vår kommun och dess invånare. Jag brinner för att utveckla samarbetet mellan föreningarna och kommunen, säger Kristina Karlsson (C).

Heinrich Kaufmann blir vice ordförande i Byggnadsnämnden
Jag ser fram emot att som vice ordförande i Byggnadsnämnden kunna arbeta för byggnation både på landet och i staden, så att vi får en positiv tillväxt och utveckling i hela kommunen, säger Heinrich Kaufmann (C).

Maria Lundgren blir vice ordförande i Eksta
Eksta har en stark miljöprofil och en tradition av att värma våra hus med sol- och biobränsle. Jag vill arbeta för att Eksta ska fortsätta bidra till teknikutvecklingen inom bostadsmarknaden samt bygga bra och prisvärda bostäder med miljön i fokus, säger Maria Lundgren (C).

Kommunfullmäktige fattar det slutgiltiga besluten vid sammanträdet den 13 december.

Vid frågor kontakta:

Maria Andersson (C)
Kretsordförande

Peter Fritzson (C)
Ordf i nomineringskommittén

Ladda ner pressmedelande och alla nomineringar här.

På bilden ser ni Heinrich Kaufmann, Maria Lundgren, Bengt Alderin , Kristina Karlsson och Fredrik Hansson.