Stort engagemang för närodlad politik

Foto på distriktsstyrelsens ledamöter

Distriktsstyrelsens ledamöter samlade efter årsstämman. Fr v Emilia Lindgren, Ann-Margret Kristensson (personal), Gudrun Pettersson, Anna Roos, Tore Holmefalk, Anna-Karin Gustavsson, Henrik Oretorp, Karin Åkesson, Christofer Bergenblock, Anki Enevoldsen (personal), Anders Eriksson, Ann-Sophie Cordes och Malin Forsberg.

- Det är ett starkt driv att bli medlem och engagera sig för närodlad politik. Vi ser en tydlig ökning av antalet medlemmar, säger Henrik Oretorp som vid lördagens stämma omvaldes som ordförande för Centerpartiet i Halland.

För att stärka positionen som ett vinnande lag startade Centerpartiet i Halland i samband med stämman en kampanj på sociala medier för att få ännu fler medlemmar.

- Även vi i Centerkvinnorna märker av ett ökat intresse för att bli medlem. Sverige behöver en tydlig kraft för jämställdhet, säger Sofia Jarl som under sitt första år som Centerkvinnornas förbundsordförande har tagit en tätposition i jämställdhetsdebatten.

- Vi har en spännande valrörelse att se fram emot och är glada över det stora engagemanget som finns bland medlemmarna. Vi har under min tid aldrig haft så många motioner till en årsstämma som nu. 32 motioner, varav 10 handlar om att få bättre resultat för miljön, säger Henrik Oretorp.

Han vill själv slå ett slag för att utveckla en elcykelpremie för att få fler att investera i en modern elcykel och på så sätt slippa en ”andrabil”. Till stämman finns det också en motion om att modernisera LSS och minska regelkrånglet för bostadsbyggande på landsbygden.

Uttalande: Fungerande regionaltåg viktigare än nya supertåg , 234 kB.

Maria Haldestens krönika: Mer lokal öl utan monopol!

Hallands Nyheter: De vill avskaffa Systembolagets monopol

P4 Halland: C i Halland: Avskaffa Systembolagets monopol

Svt Halland: Centern vill bryta alkoholmonopolet

Debatt: Centern vill avskaffa alkoholmonopolet

Ledare Hallands Nyheter: Centerkvinnor med blåslampa

Kungsbackaposten: Systembolaget ska bli privat

Se livesändningen på Facebook från Sofia Jarls anförande!

Henrik Oretorp uppmanar alla att bli medlem!