Riksdagsledamot Ola Johansson:

- Att reformera bostadspolitiken är ingen Quick-fix

- Vi måste undanröja hindren och göra det möjligt för fler att flytta in i någon av de tiotusentals bostäder som måste byggas, säger riksdagsledamot Ola Johansson.

Det behövs blocköverskridande överenskommelser om bostadspolitiken och att steg måste tas mot mer marknadsanpassade hyror av den regering som förhoppningsvis tillträder snart, skriver den halländske riksdagsledamoten Ola Johansson i en krönika i Hallands Nyheter.

Att reformera bostadspolitiken är ingen Quick-fix. Det finns inte EN åtgärd som löser ALLA problem. Kommunerna, fastighetsägarnas-, hyresgästernas, villaägarnas- och bostadsrätternas organisationer och byggarna kan också bidra.

Halländska skogsföretaget Derome ligger i framkant, med serietillverkade, klimatsmarta koncept som gör byggandet mer kostnadseffektivt, inte är lika personalkrävande och ger oss bostäder som är billigare att bo i. Vi måste undanröja hindren och göra det möjligt för fler att flytta in i någon av dessa, eller de tiotusentals andra bostäderna som måste byggas.

Läs hela debattartikeln här!