- HALLAND SKA LIGGA I FRAMKANT NÄR DET GÄLLER MILJÖVÄNLIGT FÖRETAGANDE OCH GRÖN ENERGI

Helene Andersson är ny ordförande för Region Hallands tillväxtutskott. Hon kör elbil som drivs med egen el från gårdens vindkraftverk och solceller.

Tillväxtutskottets nya ordförande Helene Andersson lever som hon lär. Hon kör elbil som hon laddar med egenproducerad el hemma på gården i Munkaskog i Tvååker. Elen kommer från gårdens eget vindkraftverk och solceller.

- Jag vill göra Halland till Sveriges främsta region inom miljövänligt företagande och grön energi. Vi ska verka för en utveckling med inriktning på nya innovationer, som ger både tillväxt och långsiktig hållbarhet, säger Helene Andersson som i går valdes till ny ordförande för Region Hallands tillväxtutskott.

Helene Andersson är också Centerpartiets regionråd och har en bakgrund som regionchef för LRF och företagsrådgivare inom bank.

Tillväxtutskottet ansvarar för bland annat infrastrukturutveckling, regional utveckling, kollektivtrafikutveckling, turism och internationellt samarbete.