Marga Ekberg får #landetlever-pris

Marga Ekberg får Centerpartiets #Landetlever för sitt stora engagemang. Priset delas här ut av Fredrik Hansson.

Marga Ekberg som är spindeln i nätet i Onsala Företagarnätverk har tilldelats Centerpartiets #Landetlever pris för sitt stora engagemang. Priset delades ut av Fredrik Hansson som är kommunalråd i Kungsbacka.

Marga har sitt hjärta i Onsala och har varit en engagerad invånare i sin kommundel i hela sitt liv. Marga brinner för att utveckla Onsala i allmänhet och Gottskär i synnerhet och Marga är en viktig spindel i nätet i Onsala Företagarnätverk. Hon understryker vikten av ett bra och konstruktivt samarbete och ett gott samtalsklimat mellan kommunen och företagarna.

Priset delas ut till goda förebilder, till exempel företagare, föreningar och privatpersoner, som gör smarta saker på landsbygden och därmed bidrar till att lyfta och utveckla hela Halland.

- Centerpartiet i Kungsbacka anser att Marga verkligen uppfyller detta och tackar för hennes engagemang för att utveckla vår fina kommun, säger Fredrik Hansson.