Sök jobbet som digital kampanjledare!

Centerpartiet i Halland söker digital kampanjledare

Med jordnära visioner skapar Centerpartiet en grön och trygg vardag där vi ger kraft åt varje människa. Vi söker nu dig, digital kampanjledare, som kan ge kraft åt vårt valarbete och vill vara med och vinna valet!

Centerpartiet i Halland söker en digital kampanjledare som kan leda den digitala mobiliseringen inför och under valrörelsen. En digital kampanjledare som behärskar de olika sociala medier som Centerpartiet i Halland bestämt sig för att synas i. Ett arbete som går ut på att mobilisera medlemskåren och sympatisörer så att så många människor som möjligt engagerar sig för Centerpartiet i syfte att nå framgång i riksdags-, region- och kommunvalet. Tillsammans med andra kollegor i Halland blir du en viktig del i teamet att arbeta med och kring de olika kandidaterna.

Arbetsuppgifter

Du jobbar aktivt med Centerpartiet i Hallands synlighet och skapar engagemang i sociala medier genom att leda samtalsdrivna kampanjer som mobiliserar medlemmar och sympatisörer. Du agerar både proaktivt, med att initiera digitala kampanjer och skapar innehåll, samt reaktivt, med att till exempel delta i diskussioner och debatter i sociala medier.

Driva och ansvara för projekt samt coacha och utbilda andra i digital kommunikation kommer också att ingå i uppgifterna.

Kvalifikationer

Vi söker dig som

• behärskar digital kommunikation och älskar sociala medier!
  • är duktig på att skriva enkelt, kortfattat och rappt för olika kanaler och målgrupper
  • är en fena på bild och film.
  • bra på att coacha andra och skapa engagemang
  • har en god förmåga att samarbeta med kollegor och kandidater
  • har god kännedom om Centerpartiets politik och den lokala och regionala politiska kontexten.

Som person är du en engagerande lagspelare som drivs av att jobba mot tydliga mål i ett team där tempot kan vara högt men där vi drar nytta av varandras kompetens och energi. Att du delar Centerpartiets värderingar är en förutsättning.

Eftersom vi tycker att mångfald är viktigt för att utveckla vår verksamhet ser vi gärna att kvinnor och män med olika bakgrund söker våra tjänster.

Anställning

Tjänsten är en visstidsanställning med start enligt överenskommelse och till och med 30 september.

Tillträde

Tillträde enligt överenskommelse

Lön

Vi tillämpar individuell lönesättning

Ansökan med CV skickas till

henrik.oretorp@centerpartiet.se

Märk ansökan ”Digital kampanjledare”. Vi behandlar ansökningar löpande, så vänta inte med att söka!

Mer information kan fås från distriktsordförande Henrik Oretorp,

henrik.oretorp@centerpartiet.se

Välkommen med din ansökan!