Möt vårens deltagare i Centerpartiets internationella akademi!

Rekryteringen till Centerpartiets internationella akademi för vårterminen är nu avslutad! Matilda Kylefors och Robert Steffens kommer att praktisera på Fredrick Federleys kansli i Bryssel, Mårten Viberg hos Liberal Democrats i London, Marlene Wiklund på Atlantic Council i Washington, D.C. och Christoffer Nilsson på Centerpartiets internationella kansli i Stockholm.

Från vänster:

Robert Steffens är 22 år och kommer från Tumba i Botkyrka. Han har varit kommunpolitiker och politisk sekreterare, men håller nu på att återgå till att vara på student på heltid och fortsätta sina studier i historia. Han sitter också i Centerstudenters förbundsstyrelse och har ett brinnande intresse för internationell politik.

Matilda Kylefors är en 23 år gammal danstjej som kommer från Luleå via politices kandidatprogram vid Uppsala Universitet. Uppsatsen i statskunskap ska precis börja skrivas och frågor som ligger henne varmt om hjärtat är jämställdhet, miljö och landsbygd. Hon ser väldigt mycket fram emot att få upptäcka Bryssel för första gången och att få bevittna ett Europaparlamentsval på nära håll!

Mårten Viberg är en 27-årig forskningsassistent i ekonomisk historia i Lund, som varit hans hem i sju år. Han har en master i samma ämne, och en pol. kand., och har ett stort intresse för innovation och globalisering/handel. Mårten har ett stort liberalt patos, med bakgrund i FMSF och Timbro.

Marlene Wiklund är 23 år gammal och studerar sjunde terminen på juristprogrammet vid Stockholms Universitet. Hon har tidigare haft praktik vid amerikanska kongressen i Washington D.C. och på Förenta Nationernas säkerhetsavdelning (UNDSS) i New York, och arbetar idag extra på en affärsjuridisk byrå i Stockholm. Hon har ett stort intresse för internationella relationer och säkerhetsfrågor.

Christoffer Nilsson är 25 år och studerar master i statsvetenskap. Han har tidigare arbetat som valsamordnare för CUF Halland och engagerar sig vid sidan av studierna i den Utrikespolitiska Föreningen i Växjö som programkoordinator. Frågor som främst intresserar Christoffer är näringspolitik, EU och internationella dilemman vilket han ser fram emot att arbeta med i Stockholm på Centerpartiets internationella kansli.