Krokom

Krokom

Välkommen till Centerpartiet i Krokoms kommun!

Grön politik för det goda livet!

Malin Bergman toppar kommunlistan! Kretsårsmötet fastställde en stark lista med över 50 namn. Centerpartiet i Krokoms kommun ser valrörelsen an med tillförsikt och satsar offensivt.

Ett spännande valår har börjat. Tillsammans lägger vi nu grunden för en valframgång - och en framtid med mer grön centerpolitik i Krokom, Jämtland och Sverige. Tillsammans kan vi göra något riktigt bra.

Centerpartiet i Krokoms kommun arbetar vidare för att förverkliga vår paroll "Grön Politik för Det Goda Livet!". Det innebär att vi vill göra en bra kommun ännu bättre.

Välkommen att engagera Dig i centerrörelsen. Du kan delta i den populära "Gunnars politikskola", som varje månad tar upp aktuella frågor. Dessutom har vi intressanta öppna möten.

I september 2017 var det kyrkoval. Vi gick till val för att Svenska Kyrkan även framöver ska vara en öppen folkkyrka. Centerpartiet blev största nomineringsgrupp i Krokoms nya pastorat med nio ledamöter av 25. Det lovar gott inför de allmänna valen till kommun, region och riksdag. Förberedelserna i är full gång. Allt under parollen "Grön Politik för Det Goda Livet".

Välkommen att vara med i arbetet för ett ännu bättre Krokom!

Välkommen även till vår sida på Facebook: www.facebook.com/centerpartiet.krokom

Här kan du ta del av kretsordföranden Håkan Larssons hemsida: www.kryssahakan.se

Vill Du bli medlem kan Du skriva in Dina kontaktuppgifter nedan eller kontakta någon av oss.

Håkan Larsson, hakan.larsson@centerpartiet.se

Gunnar Hellström, egunnarhellstrom@gmail.com

Bilden till höger: Karin Wallén, ordförande Barn- och utbildningsnämnden, Gunnar Hellström, kommunfullmäktiges ordförande, Maria Söderberg, kommunstyrelsens ordförande, kommunstyrelseledamoten Hans Åsling och Cristine Persson, Samhällsbyggnadsnämndens ordförande.

Bilden nedan: Ett gäng engagerade kandidater till kommunvalet 2018.