Toppkandidater till riksdagen

Cenerpartiet i Jönköpings län beslutade den 12 november den rikdagslista som ska gälla i valet 2022. Listan toppas av tre starka kandidater.

Vi är stolta och glada över att ha tre mycket starka kandidater som topppar länets riksdagslista. Efter medlemsomröstning och nomineringskommitténs arbete landade förslaget till toppkandidater på Annie Lööf, Anders Karlsson och Beata Allen.

Annie Lööf är partiledare och riksdagsledamot för Jönköpings län, bosatt i Nacka kommun men har sina rötter i Maramö i Värnamo kommun. Att Annie toppar vår riksdagslista ser vi som en självklarhet. Anders Karlsson är bosatt i Nässjö kommun och Beata Allen i Aneby kommun.

Anders är till yrket lantmästare och driver lantbruk ihop med sin bror. Han har varit kommunalråd i Nässjö kommun sedan 2010. Beata Allen har arbetat med landsbygdfrågor sedan slutet av 90-talelet och har sin anställning hos Jordbruksverket. 2011 valdes Beata in i kommunstyrelsen i Aneby kommun, hon blev ordförande i sociala utskottet 2016 och sedan tre år tillbaka är hon nu kommunstyrelsen ordförande. Beata är uppväxt i Jönköping men har bott i Aneby i många år.

- Nu ser vi fram emot kommande valrörelse tillsammans med våra medlemmar, säger Beata Allen, kommunstyrelsens ordförande i Aneby kommun och nummer tre på länets riksdagaslista.