Centern i Sävsjö ställer upp i kyrkovalet

På Centerpartiet i Sävsjös digitala årsstämma beslutades det att kretsen ska delta i kyrkovalet 2021 till Sävsjö pastorats kyrkofullmäktige.

Centerpartiet i Sävsjö har många medlemmar som är starkt engagerade i Svenska Kyrkan samtidigt som Centern är ett folkrörelseparti som värnar om kyrkan som en viktig del av vårt samhälle. Därför känns det naturligt att vi ställer upp i kyrkovalet.

Under årsstämman fastställdes en vallista där Siv Classon, Norra Ljunga har första platsen.

Per Eriksson, nytt regionråd i Koalition för Region Jönköpings län, gästade mötet. Medlemmarna tog tillfälle att argumentera för fortsatt bårhus i Sävsjö, kollektivtrafik på sträckan Värnamo - Sävsjö - Eksjö samt fler laddstolpar för elbilar.

Centerns organisationsutvecklare Peter Olsson höll i ordförandeklubban för kvällen där styrelsen omvaldes i sin helhet med Anette Gustafsson som ordförande. Övriga ledamöter är Stig Hagelvik, Mirjam Johansson, Conny Karlsson, Matilda Henriksson, Christer Sandström, K-G Svensson och Britt-Marie Andersson.