Vaggeryd

Fredrik Nord

Fredrik är ny i Centerpartiet och är på 16:e plats på listan.

Fredrik Nord, Vaggeryd

Jag ställer upp för Centerpartiet i valet till kommunfullmäktige för jag vill förändra samhället som jag tycker blivit alldeles för hårt och kallt. Jag är intresserad av politik i allmänhet men de sociala frågorna ligger mig varmast om hjärtat.

Det samhälle vi har idag är både hårt och krävande, inte minst för våra sjuka och svaga. Är man handikappad, sjuk, lite blyg eller tillbakadragen och inte kan nå upp till rådande norm för hur man ska vara så får man inte plats i samhället idag. Ett samhälle som bygger på att alla ska vara perfekta och högpresterande. Detta är väldigt fel. Det måste finnas plats i ett modernt samhälle där varje individ kan få jobba 100% av sin egen förmåga efter de förutsättningar man har. Vi har på senare år sett förändringar i LSS-lagstiftningen som fått förödande konsekvenser för enskilda individer.

Vi har även stora problem med psykisk ohälsa bland unga, framförallt tjejer, som måste tas på största allvar. Vidare förekommer det mycket narkotika bland våra ungdomar, även i yngre åldrar. Som ni ser finns det mycket att jobba med och jag tycker att det är dags att vi nu tar tag i dessa problem på allvar!