Värnamo

Välkommen till Centerpartiet i Värnamo

Centerpartiets toppkandidater till kommunvalet 2018
Centerpartiets valstuga är en elbil.

Missa inte att titta i vår kalender för flera spännande utbildningar, möten och studiebesök

Laxodling fick entreprenörpriset

Rent vatten, ekologisk lax och valet-18 var temat på årsstämman med Centerpartiet i Värnamo kommun i tisdags. Riksdagsman Rickard Nordin beskrev hur klimatförändringarna påverkar vattenkvaliteten och hur vi med bra miljöteknik kan hejda den globala uppvärmningen. Jonny Bunaes, som startat företaget ACI som föder upp ekologisk lax i gamla Gummifabriken i Bor fick motta årets entreprenörspris. Målet i kommunvalet 2018 är fem nya mandat. Totalt finns 62 kandidater på de tre listorna till kommunvalet.
Eva Eriksson omvaldes som kretsordförande. Till ny ledamot i styrelsen valdes Rania Khalil. Johan Hilding, Stefan Widerberg, Torbjörn Egerhag och Stefan Bjällsjö omvaldes för två år. Kvarstående är Annelie Hermansson, Theresa Eriksson, Mikael Karlsson och Thomas Johansson. Maja Ljungquist nyvaldes som representant för CUF.

Bli medlem i Centerpartiet