Vetlanda

nostalgiträff med sikte framåt!

På Grötmingel med nostalgi i Björkö kommunhus så fick medverkande träffa både nuvarande och dåtida kommunalråd.

Det var Centerpartiets alldeles egen konferencier, Daniel Berner som höll ihop nostalgikvällen och passade på att intervjua kommunalråden. Det var Lars Elmeke, Göran Lindell, Gunilla Hjelm som fick berätta om dåtiden och nutiden stod nuvarande kommunalråd för Dan Ljungström. Kommunfullmäktiges ordförande Carina G Hördegård fick också komma upp på scen och besvara Daniels frågor om sitt nuvarande uppdrag.

- Vilken kunskap och erfarenhet som de och alla övriga centerpartister besitter, var Daniel Berners spontana kommentar efter samtalen.

Pia Lindell hade gjort en tipsrunda om Centerpartiet, där tog Dan Ljungström hem första pris, Han kan centerpartiets historia riktigt bra, fattas bara. Bilder, dåtida handlingsplaner och affischer visades och de på plats fick även en hälsning från Fredrick Federley, EU-kommissionär i Strassbourg.

Det bjöds på gröt, kaffe och tårta som Björkö Centerkvinnor hade fixat denna kväll. Johan och Pelle spelade och sjöng med glatt humör och fick publiken att sjunga med i den svenska låtskatten.

Kretsens ordförande Andreas Elamsson avslutade kvällen och tackade alla för ett bra jobb.

Det är härligt att minnas tillsammans och det är utmanande att ta sikte framåt. Det kommande året är samtalets år för oss centerpartister och vi lovar att samtal ska det bli under året. Det är med glädje vi kan presentera ett gediget "Café med C"-program under hela året. Så håll utkik på vår webb och Facebook vad som är på gång!