• / Nyheter
  • / centerpartiets kommundagar i uppsala

centerpartiets kommundagar i uppsala

Från Vetlanda kretsen var det fyra glada deltagare som deltog på dessa intensiva kommundagar. Vi har ett spännande år framför oss nu när "Samtalsår 2020" inleddes för alla centerpartister i landet.

Kommundagarna 2020 inleddes i Uppsala med ett utmanade inledningstal av vår vice partiledare Anders W Jonsson som du kan höra på www.centerpartiet.se

Under dagarna var det seminarium med olika teman såsom; En skola för alla, Hållbara gröna samhällen, Världens modernaste landsbygd, Att var politisk ledare, Annorlunda kompetens-försörjningsgrepp, Jämlikhet, Att lyckas med integration, för att nämna några. Det fanns utrymme för samtal och utbyte av erfarenheter mellan medlemmar och olika utställare.

Centerpartiet inledde ”Samtalsår 2020” med att ge medlemmarna argument och verktyg för att föra det goda samtalet under året. Centerpartiet ska lyssna och samtala med medborgare och medlemmar för att bygga nätverk och samarbeten inför kommande politiska beslut och valrörelse. Vi får dessutom tillfälle att skriva in nya medlemmar.

Vi kommer berätta mer om "Samtalsår 2020" på kretsårsmötet och dessutom ge oss alla medlemmar verktyg att möta Vetlandas invånare för att lyssna och föra det goda samtalet.