Vetlanda
  • / Nyheter
  • / guldnål till karin thuresson

guldnål till karin thuresson

Den 7 mars hade Centerpartiet i Jönköpings län distriktsstämma i Mullsjö. Vid stämman fick Karin Thuresson sin välförtjänta guldnål i sällskap av tre andra centerpartister.

Centerpartisterna i Vetlanda kommun är stolta att ännu en medlem har tilldelats en guldnål för sitt politiska arbete och engagemang i partiet. I år var det fyra stycken från länet som fick en guldnål och från oss i Vetlanda var det Karin Thuresson som mottog guldnålen. Under årens lopp har hon verkat för partiet både lokalt, i distriktet och hennes största engagemang är fortfarande i Björkö Centerkvinnor.

Vi var ett flertal från Vetlanda som deltog vid stämman och kunde passa på att gratulera Karin på plats.

Vad hände mer på stämman:

Inbjuden att prata på stämman var Martin Ådahl, Centerpartiets chefsekonom och arbetsmarknadspolitiska talesperson. Han berättade om arbetsmarknadsläget och hur framtidens arbetsförmedling kan se ut om centerpartiets får vara med och bestämma. Han fick många frågor av de som deltog i stämman och det märktes att denna fråga var många intresserade av.

Efter elva år som distriktsordförande har Raymond Pettersson valt att lämna posten och ny ordförande blev Per Eriksson från Nässjö