• / Nyheter
  • / CENTERPARTIETS TÅRTPRIS TILLDELADES KAROLINA LINDSTRÖM

CENTERPARTIETS TÅRTPRIS TILLDELADES KAROLINA LINDSTRÖM

Emma Magnusson, Karolina Lindström och Agnetha Landberg

Emma Magnusson och Agnetha Landberg från Centerpartiets delad ut årets pris till en duktig kvinnlig företagare. Priset gick i år till Karolina Lindström som drivet Lilla Gymmet i Blomstermåla

År 2006 instiftade Centerpartiets dåvarande partiledare Maud Olofsson ett Tårtpris för att uppmuntra kvinnligt företagande. Sedan 2007 har därför Centerpartiet i Mönsterås delat ut ett Tårtpris i samband med internationella kvinnodagen den 8 mars. Priset går till duktiga kvinnliga företagare i kommunen som vi anser är väl värda vårt fina tårtpris.

Om kvinnor drev företag i samma utsträckning som män skulle Sverige få uppskattningsvis 75 000 fler företag och 278 000 fler jobb. Kvinnors företag ökar för varje år, något som är bra för alla i landet. Ökat företagande leder till lägre arbetslöshet, ökad BNP, och skatteintäkter till vår gemensamma hållbara välfärd. Ännu är endast en av fyra företagare i Sverige kvinnor, men fler tar steget och bland nyföretagare är en av tre kvinnor. Vi behöver ännu fler som är beredda att starta, driva och utveckla företag.

År 2017 går priset till Karolina Lindström som driver Lilla Gymmet i Blomstermåla.

Om Karolina Lindström och Lilla Gymmet
Karolina Lindström är STAC elittränare, idrottsvetare, massör och gymägare. Hon är 37 år och uppväxt i Blomstermåla. Några snabba fakta om Karolina ”Lina”:
Familj: Man Jonas, Ebba 9 år och Ellie 4 år
Hobby: Trädgård och pallkrageodling, mat, inredning
Tre ord om dig själv: Glad, ambitiös, snäll
Sämst egenskap: Saknar tålamod
Största förebild: Petter Stordalen
Det visst du inte om Lina: Har gått kurs i flugfiske och fågelhundsjakt
Hur återhämtar dig: Med kreativitet på hemmaplan
Vill helst göra en ledig dag: Sitta på framsidan och dricka kaffe i solen
Unnar du dig: Kaffebaileys efter maten ibland på helgen
Vad gör du framför TV: Surfar
Tränar helst: Högintensiva styrkeövningar
Favorit plats: Gäddenäs i Timmernabben
Det första du gör när du kommer hem från jobbet: Byter om till myskläder
Något Du önskar dig: Att vi blev mer i samklang med vår moder jord.

Lilla Gymmet startade 140801 och idag finns träningsverksamhet på två anläggningar, en i Nybro och en i Blomstermåla, båda är öppna alla dagar 05-22. Lilla Gymmet är ett center inom träning och hälsa med olika kompetenser, som alla har ett holistiskt synsätt som handlar om att se till helheten – både till kropp och till sinne. På Lilla Gymmet kan du få hjälp att nå dina mål oavsett om det gäller att bli starkare, öka din idrottsliga prestation, må bättre i vardagen eller komma till rätta med eventuella besvär. Här kan du få personlig träning, gruppträning och massage.

Motivering till priset
Karolina Lindström är en duktig företagare! Hon är en driven och engagerad med ett stort hjärta för människor och hälsa. Hon har gjort ett fantastiskt arbete med att starta, bygga upp och utveckla verksamheten på Lilla Gymmet. Hon har ständigt många nya idéer som hon inte är rädd för att försöka förverkliga. Hon är mycket uppskattad av besökarna på Lilla Gymmet och hon tillför mycket glädje och positiv anda! Vi hoppas att Karolina kan inspirerar fler kvinnor att bli egna företagare. Centerpartiet i Mönsterås har därför delat ut diplom och tårta till henne för att visa vår uppskattning för hennes arbete!

Tidigare utdelade ”tårtpriser”:
2016 - Stina Lundberg Jakubek, 22:ans Mat & Catering