FRAMÅT!

Johan Åhlund frammåt

Centerpartiet står för framtidstro och optimism. När andra sprider oro, vill vi skapa trygghet. När andra tar till främlingsfientlighet, väljer vi medmänsklighet. Johan Åhlund från Centerpartiet i Mörbylånga kommun uppmanar väljarna att följa med framåt!

Hej Johan! Du var i Stockholm i helgen, vad gjorde du där?

Jag var på Centerpartiets valledarkampanj. De som var där kom från hela landet så det blev många nya kontakter.

Centerpartiets tema för valrörelsen är FRAMÅT. Hur översätter du det till öländska?

FRAMÅT i Mörbylånga kommun betyder nytt ledarskap, fler valmöjligheter för medborgarna, fler småföretag och att se invandringen som en möjlighet. FRAMÅT handlar om attityder och inställning. Istället för problem så ser vi i Centerpartiet möjligheter! Jag har länge pratat om att fokusera på lösningar istället för problem och det fick jag stort stöd för på valledarkampanjen. Detta vill jag driva hårdare i kommunen.

Vilken är den viktigaste valfrågan i Mörbylånga och varför?

För mej är den viktigaste frågan i kommunen att miljö- och byggkontoret fungerar - det är hjärtat. Vi måste få fram fler tomter, mer industrimark, vatten och fiber i hela kommunen som ger möjlighet att skapa arbete och inflyttning i kommunen. Det i sin tur ger skatteintäkter.

Vi måste också skapa förutsättningar och tillfällen för invånarna i kommunen att träffas över generationsgränserna. Unga och äldre måste börja umgås och få upp respekten för sina medmänniskor.

Läs mer om hur Centerpartiet ska ta landet FRAMÅT!