Mörbylånga

5. Lena Petersen

Lena Petersen kandidatbild

"Jag är starkt engagerad i fritidsfrågor. Ett rikt fritidsutbud och stöd till föreningslivet med alla ideella krafter är väldigt viktigt. Vi har dessutom en fantastisk natur som god grund till ett härligt fritidsliv som ska utvecklas att passa alla."

Lena Petersen, född och uppvuxen på östra Öland närmre bestämt i Stenåsa. Jag har arbetat i Mörbylånga kommun i närmare 50 år, nu har jag dock avslutat  mitt yrkesverksamma liv och tycker det ska bli mycket trevligt att jobba med mina vänner inom Centerpartiet.

Fritid, den lediga tid vi har då alla måsten är avklarade, är en av mina hjärtefrågor. Vi inom Centerpartiet anser det viktigt att vi kan erbjuda alla människor ett så stort utbud som möjligt på olika efterfrågade aktiviteter, såväl spontana som i grupp. Ambitionen är att alla delar av kommunen får möjlighet att utvecklas inom fritidsområdet. Naturnära aktiviteter. Bra och säkra anläggningar är nödvändigt. Utveckla och sköta vandrings- och cykelleder på ett bra sätt.

Det rika föreningslivet som vi har i kommunen måste stöttas på alla tänkbara sätt, alla dessa ideellt arbetande människor är vi helt beroende av. Vi ska värna om mötesplatser i hela kommunen, stötta föreningarna med olika sorters bidrag. Centern vill införa stormöten med föreningarna minst en gång per år, där politikerna är närvarande och delaktiga.

Kunnig, tillmötesgående och ödmjuk kommunal personal eftersträvas. Service på hög nivå!
Vi kommer att sträva för att få en stabil kommunal ekonomi.

Vatten o avlopp till kommunens alla medborgare inom snar framtid är ett måste, har vi inte vatten kan varken människor eller djur leva på vår vackra ö.