Karin Helmersson

Jag har under senaste mandatperioden haft förmånen att vara ordförande i den Regionala Utvecklingsnämnden inom Regionen. Nämnden ansvarar för utvecklingsfrågor, kultur-, infrastruktur- och folkhögskolefrågor. Detta har varit oerhört stimulerande att vara med och utveckla dessa frågor.

Många av Centerpartiets hjärtefrågor finns inom de områden som jag haft förmånen att arbeta med, Kalmar län har fantastiska möjlighet att utvecklas, näringslivet består i allt från tillverkande industri, till ett lantbruk av hög klass och en besöksnäring som drar stora skaror till länet varje sommar. Vi behöver fortsätta med en hållbar utveckling i hela länet där både landsbygdsutveckling och klimatomställning står i fokus. Förutom detta kommer den fortsatta utvecklingen av länets sjukvård vara viktig och här blir den nära vården en fråga som vi måste fortsätta vara med att utveckla.

Mitt hem finns numera på föräldrargården i Brixslät där jag bor med sambo Andreas och våra två döttrar Hilda och Signe.

Kontakta Karin Helmersson

Kontakta Karin

Uppgifter om personer som kontaktar Centerpartiet
Om du kontaktar Centerpartiet via e-post lagras din e-postadress och de uppgifter du skriver i meddelandet i vårt e-post- och ärendehanteringssystem. Vi behåller uppgifterna i våra system så länge som de behövs för att kunna hantera ditt ärende och eventuell uppföljning av det.
Läs mer https://www.centerpartiet.se/gdpr

Tack för ditt meddelande!

Något gick fel....

Bli medlem i Centerpartiet