Web Analytics Made Easy -
StatCounter

Flytt av Barn- och Ungdomshabiliteringen

Centerpartiets ledande regionpolitiker hade igår samtal med verksamhetsledningen för Barn och Ungdomshabiliteringen.

Vi fick en mycket bra redovisning av den viktiga verksamheten som bedrivs på Älgvägen i Växjö, säger Sven Sunesson, Centerpartiets regionråd. Det finns så mycket att vara stolt över, verksamheten håller hög nivå med kompetenta medarbetare och bra resultat när det gäller kvalitet och delaktighet.

Ett stort bekymmer är att man under lång tid blivit lovade en flytt av verksamheten men det beslutet har flera gånger ändrats och dragit ut på tiden.

Centerpartiet kan konstatera att Regionens tjänstepersoner har ett uppdrag att titta på ny plats och nya lokaler för Barn- och Ungdomshabiliteringen på kort sikt och vi tänker nu följa upp hur det arbetet går. Vi förstår hur frustrerande det är att vänta och inte veta när en flytt är aktuell. Från Centerpartiets sida är vi även angelägna om att få till en långsiktig lösning för verksamheten. Gärna tillsammans med övriga ”Barnverksamheter” i ett kommande ”Barnens hus”, säger Sven Sunesson.

Sven Sunesson, Regionråd (C), 0767-20 76 10
Thomas Haraldsson, ledamot Regionfullmäktige (C), 070-996 41 61
Tina Sturesson, politisk sekreterare Centerpartiet Region Kronoberg, 0729-20 33 73